.

.

SAHABAT FREE-NI (IKLAN PERCUMA):

Friday, October 12, 2012

Pen Pembaca Al Quran Digital - Islam Itu Indah Dan Mudah

Nama: Dewi Murni Harun
Email: murniharunmb@yahoo.com.my
Website: www.nurquran.com.my
Tajuk: Pen Pembaca Al Quran Digital - Islam Itu Indah Dan Mudah
Iklan: KENAPA ANDA HARUS MEMILIKI AL-QURAN READ PEN M2?

AL-QURAN READ PEN M2 sesuai untuk SEISI KELUARGA tanpa MENGIRA UMUR dengan 3 LANGKAH PERMULAAN MUDAH untuk MENGENALI, MEMBACA, MEMAHAMI dan seterusnya MENGHAYATI AL QURAN dan tidak seperti AL-QURAN READ PEN yang lain dengan AL-QURAN READ PEN M2 anda membeli sambil anda menderma ke TABUNG GAZA-MAPIM. Harga cuma RM290.00 sahaja. Sila hubungi 017 3357 197 @ layari www.nurquran.com.my @ blog www.nurquran.com.my @ http://www.facebook.com/myqurandigitalpen

Apa Kelebihan Al-Quran Read Pen M2:-
Pen pembaca elektronik yang unik yang dicipta melalui kepakaran teknologi tinggi yang mana apabila disentuh pada ayat-ayat suci Al-Quran akan mengalunkan alunan lunak merdu dari Qari-qari yang terkenal. Terdapat pembesar suara yang akan mengeluarkan bunyi dan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran. Bacaan serta-merta pada setiap sentuhan di ayat, surah mahupun index surah apabila disentuh oleh pen pembaca. Amat mudah digunakan dan sesuai untuk seisi keluarga. Kanak-kanak pun boleh menggunakannya tanpa kepakaran IT. Anda hanya perlu menekan pada butang-butang yang sedia ada untuk mendengar, merakam atau mengulang apa yang dibaca atau dirakamkan. Anda hanya perlu menekan butang MP3 untuk mendengar alunan lagu-lagu nasyid Bahasa Malaysia, Inggeris dan juga Arab. Sesuai untuk santapan jiwa anda sekeluarga.

Terdapat butang terjemahan yang boleh menterjemah dari Bahasa Arab kepada Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris. Dengan adanya terjemahan ini, anda akan lebih memahami akan kandungan @ tafsir yang terkandung dalam ayat-ayat Al-Quran. Secara tidak langsung anda akan dapat menghayati Al-Quran dengan lebih khusyuk.
Set Al-Quran ini dilengkapi dengan pakej yang menarik dan lengkap iaitu senaskah Al-Quran, pen pembaca elektornik, kad surah index, muqaddam, usb kabel, earphone dan charger.

Kitab suci Al-Quran resam UTHMANI yang lengkap 30 juzuk @ 114 surah yang dicetak menggunakan tulisan yang cantik dan berwarna-warni. Direka dengan begitu saintifik dimana setiap helaian terdapat kod-kod yang tidak kelihatan "UNIQUE CODE" dimana apabila disentuh kod-kod ini akan mengalunkan ayat-ayat Al-Quran yang merdu dengan lafaz dan makhraj yang betul. Saiz Al-Quran yang kecil iaitu 13 x 19cm.

Disertakan dengan muqaddam bagi anda yang belum mengenal huruf-huruf Al-Quran. Sesuai untuk kanak-kanak yang baru hendak belajar. Dengan adanya pen pembaca, kaedah pembelajaran muqaddam akan lebih mudah dan lebih menyeronokkan terutamanya bagi kanak-kanak. Terdapat juga doa-doa dan surah-surah lazim serta cara mendirikan solat beserta ilustrasi bergambar. Pen pembaca juga boleh digunakan pada muqaddam.
Apa yang anda perlu lakukan hanyalah menyentuh pada ayat atau huruf yang ingin dibaca. Itu saja. Mudahkan!!!

Kad index turut disertakan bagi memudahkan anda mempelajari surah-surah Al-Quran sambil memantapkan bacaan anda. Hanya sentuh surah yang ingin dibaca pada kad index alunan ayat-ayat Al-Quran dengan lafaz dan makhraj yang betul akan kedengaran. Anda boleh mendengarkan pada bila-bila masa dan dimana-mana jua. "Mobiliti dan mesra pengguna". Kad index juga dilengkapi dengan cara-cara menggunakan pen pembaca dengan jelas. Apa yang perlu anda lakukan hanya mengikut setiap panduan arahan yang diberikan.

Alunan suara yang lunak merdu dari 3 Qari terkenal iaitu Sheikh Abdul Rahman Al-Sudai Imam Masjdil Haram, Sheikh Saad Al-Ghamidi Imam Masjid Nabawi dan Sheikh Mishary Rashid Al-Afasy Imam Masjid Al-Kabir.
Berfungsi sebagai perakam suara melalui rakaman yang berkualiti tinggi. Anda boleh menyimpan @ merakamkan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran yang disimpan dalam bentuk digital di dalam memori cip pen. Dengan itu anda boleh mendengar semula bacaan anda dimana-mana saja dan pada bila-bila masa.

Disertakan dengan fon telinga @ earphone untuk proses pembelajaran yang lebih senyap dan peribadi. Anda boleh menumpukan lebih perhatian dalam mempelajari, membaca, menghafal, memahami dan seterusnya menghayatinya. Amat sesuai digunakan terutamanya kepada pelajar-pelajar Tahfiz Al-Quran.

Bacaan serta merta setiap kali pen pembaca menyentuh ayat-ayat suci Al-Quran dan surah-surah. Ini akan menjimatkan masa anda. Anda dapat belajar bersama-sama keluarga, sahabat, kenalan dan juga tetangga dengan lebih santai dan menyeronokkan.
Anda boleh membuat pilihan samada mendengar bacaan ayat-ayat suci Al-Quran melalui pembesar suara ataupun melalui fon telinga @ earphone secara peribadi.

Selain itu ia juga mesra pengguna dan mudah serta boleh dibawa kemana-mana dan pada bila-bila masa. Anda boleh mendengar sambil memandu, menonton TV, memasak ataupun ketika bersantai seisi keluarga.
Terdapat butang ulangan "repeat button" untuk mendengar semula bacaan surah atau mendengar rakaman. Sangat ideal sebagai halwa telinga kita semua.

Tahan selama 6 hingga 7 jam selepas dicas selama 1 jam. Menggunakan charger dan bukannya bateri. Jadi anda tidak perlu membazir duit membeli bateri

Mempunyai fungsi "switch off" dengan sendirinya jika pen pembaca tidak digunakan. Jadi anda tidak perlu risau dan bimbang. Ia secara tidak langsung dapat menjimatkan wang anda.
Ip Pengirim: 219.92.31.93

No comments:

Post a Comment




WEBSITE IKLAN PERCUMA